Stefan Gunnarsson tippar: Så ska det se ut

Igår kväll kom jag till In contro runt 22.30 på kvällen. Efter att ha hejat på Jim blev det ett besök till baren för att be de om något med apelsinjuice i, och lite alkohol, men inte för mycket och inte heller för lite. Tjejen bakom disken blandade till något hon trodde kunde passa men bad om legitimation först. Det var nämligen 23-årsgräns där hade jag fått veta vid garderoben. Vad skönt det är när man inte behöver bry sig om att ens kolla upp reglerna först utan bara kan gå in! Men hade jag å andra sidan fastnat där hade det inte varit helt omöjligt att en riddare med gitarr räddat situationen.

Som jag nämnde så är kamerasladden kvar hemma. Igår blev det en kort fundering på huruvida kameran skulle få följa med eller ej, och i slutändan fick den stanna på hotellrummet eftersom den ändå kommer vara med ikväll. Något som jag ångrade stort när en ljushårig kille i långt hår behagade besöka stället han också. Vi kan kalla honom Stefan Gunnarsson, mer bekant som en av pianisterna i "Så ska det låta". Han ställde sig med ett glas vid ett bord ganska nära instrumenten och det blev en liten pratstund med honom. En fråga jag inte kunde låta bli att ställa var hur han tror det går i ESC-finalen. Nu hade han tydligen inte följt ESC så bra men Charlotte Perrelli desto bättre. Stefan tror att hon kommer topp-5 ikväll.

Framåt 01.00 började det bli rätt bra och trevligt tryck. Vi var tre stycken som dröjde kvar en stund efter 02 när livemusiken slutat. Den ena var en trevlig tjej som erbjöd sig att ta kort på Stefan åt mig och bad oss posera tillsammans framför kameran, varefter hon fick min mailadress. Den andra var en kille som ursprungligen även han är från Gävle och faktiskt också varit hos Bosse på närradion. Snacka om sammanträffande! Samtalet fortsatte på hotellrummet hans till närmare 03.40.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback