Starkare startfält idag trots en del falsksång

Det ser bra ut än så länge för oss då Charlotte Perrelli gjorde ett riktigt bra framträdande. Dock såg hon ut lite som ett spöke när de inte lagt på färgen, så jag önskar att de hade lagt på färg lite tidigare samt att de skulle ha centrerat henne i bild mer istället för att ha en av körsångerskorna mitt i och Charlotte på sidan.

Under Turkiet tog jag en kort tupplur på cirka tre minuter, något som däremot inte gick under Tjeckien där sångerskan sjöng väldigt falskt jämfört med i videon där det faktiskt låter bra. Är hon månne en skivartist framför liveartist? Dessutom drunknade hon nästan mitt i alla instrument. Där försvann den, synd på en annars bra låt...

Vad det gäller Litauen så det första jag reagerade på där var: "Wow! Vilken stor käft han har! Ser ju lite ut som en groda.." För övrigt är Fantomen på operan inget som tilltalar mig. Schweiz däremot kan få i stort sett vilket land som helst att blekna! I mitt tycke. Så, vilka låtar önskar jag se till finalen?

*Sverige - Givetvis, man är väl partisk när det gäller ens eget land.
*Schweiz - Jag bara njuuuuter av såväl låt som framträdande, särskilt i tonartshöjningen då den sätter i ännu en växel.
*Ungern - med deras fantastiska Celine Dion-influerade ballad
*Albanien - Gillar hennes refräng, är en som tilltalar mig.
*Danmark - en läcker takt i låten och jag tycker den är trevlig.
*Georgien - Okej låt, om fredsflirtande visserligen, men takten gör också sitt.
*Portugal - Också en bra låt
*Cypern - Läcker bam-del och refräng så den får hänga på. Lite cool faktiskt.
*Albanien
*Vitryssland

Bulgarien däremot är på tok för överarbetad! Det känns bara för mycket... tack och lov att sångerskan äntrade scenen och fick stopp på det hemska dunka-dunkat till instrumentalpartier här och var... Jag klarara nämligen av henne men inte det andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback