Ryssland nästa

På Dima Bilans andra försök att vinna ESC så lyckades han alltså med sin "Believe" ta hem ESC till Ryssland.

Under finalen satt vi ett gäng på cirka 12 personer och höll tummarna för Sverige, men oftast verkade poängen till oss utebli helt, vilket jag inte förstår för SÅ dålig var faktiskt inte låten. Tvärtom var den värd en högre placering än den faktiskt fick.

Jag satt med penna och papper och antecknade lite under omröstningen. Dels drogs ett streck för varje land som gav sina röster och dels skrevs våra poäng från de andra länderna ner. Av alla 42 som kunde rösta på oss så var det endast 13 som vi fick poäng ifrån. Generösast var undrbara Malta med 12 poäng medan Danmark gav oss en 8 och Norge 7 poäng. de övriga gav oss mellan 1-5 poäng. Nog för att det var ett rät starkt startfält men jag kunde inte drömma om denna utgång.

EFteråt blev det en sväng till in contro där det bjöds på en danskurs av en trevlig man som prompt skulle ha upp mig och anställde sin fru som väskvakt. men mer om kvällens små äventyr kommer imorgon.

Kommentarer
Postat av: Zting

Jag trodde att en de tre sista låtarna skulle vinna - och för en gångs skull hade jag rätt... Konstigt vad? Zting sa att han inte brydde sig om vem som vann, men att de gott kunde komma o gulla med honom...

Postat av: Ellie

ryssland tyckte jag faktiskt var ganska bra. Detär många som itne gillade dne :/

2008-05-25 @ 22:42:19
URL: http://xiao.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback