Myller av MF-artister i Rix FM Festival

Själva konserten började på slaget 19 med att husbandet Ramsells agerade uppvärmare. Därefter kom Amy Diamond upp på scenen. Hon följdes inte av Måns Zelmerlöv som det stod i manuset, men det blev knappast lägre skrik för att de tre unga killarna i E.M.D. visade sig. Ganska snart kom Patrik Isaksson och de övriga artisterna samt i slutet överraskningen Magnus Uggla. Dagens sämst klädda måste ha varit Ola med sin skrikiga bredrandiga tröja i diverse glada färger. Hade han drag åt 80-talsfeeling?

Av alla artister från årets Melodifestival var det bara Patrik som inte körde sitt bidrag. Däremot hade han, förutom nya singeln "Elddon", två allsånger varav den sista gjorde att han verkade tappa tråden när hela publiken så starkt tog över. Linda Bengtzing ville efter att ha talat om för oss att hon ljuger så bra ha hjälp med svaret "Hur svårt kan det va?" från oss och fick god respons. Hon skämtade även om att uppföljaren var "Vad var det jag sa". Kate Ryan som ju deltog i ESC för Belgien 2006 med "Je t'adore" hade startplats mitt i dagens artistfält och fick rätt bra respons, men det såg kallt ut med hennes korta klänning.

Efteråt slöt jag upp med gänget vid VIP-entrén, hungriga på autografer. Det tog ett bra tag innan Sanna Nielsen dök upp med en skivbolagskollega som verkade rätt förvånad över att vi möttes där och då. Jag fick veta att Patrik faktiskt var kvar än och slapp fundera mer. Men den tänkta frågan till honom fick vänta för när han kom fick jag en kram varpå han tämligen omgående sa:
- Britta är inte här...
Något jag absolut inte hade förväntat mig att få höra, men det var sött sagt av honom. Nu råkade det dock vara så att vi hälsat på varandra tidigare och jag visste att hon inte var kvar efteråt. Vi pratade lite mer om turnédatum och så innan han försvann. För min del blev det medköpt hamburgare och milkshake samt T-bana hem till kompisen för att så småningom sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback