Med Rongedal på centralen

En folktrött svensson skulle nog knappt orka tänka tanken ens att gå upp redan 04.00 för att hinna gosa med alla underbara taggisar innan man beger sig till ett tåg. Även fast jag vet att de fortfarande är i goda händer är det lite svårt ibland att slita sig från de. Har i alla fall hört hemifrån att de har det alldeles utmärkt och har fått lite banan som morgongodis. Själv har jag tagit en rostbiffbaguette som brunch typ.
 
Nu är det så att det är en bit att åka till Göteborg från Gävle och när Rongedal samma dag ska uppträda på Stockholms centralstation planerades ett längre stopp in i Stockholm på en gång. Det var ganska lätt att hitta åt scenen även om den var mindre än jag trott - i högtalarna hördes nämligen en kille berätta vad som var på gång. Ganska omgående fastnade ögonen på scenen med mikrofonstativen och bredvid där stod en av bröderna pratandes med någon annan. Jag gick dit och hejade. Det märktes att han inte var riktigt beredd på mötet och frågade om jag bara råkat hamna där.
- Typ...
Han skrattade gott över svaret.

Under loppet av cirka 1,5 timme körde de fyra låtar och frånsett Melodifestivallåten "Just a minute" kom den bästa av de sist - såå skön! Kunde inte undgå att fundera på hur det hade gått om de tävlat med den och tagit sig till Belgrad. Jag tror inte den hade vunnit men det kändes som att den gott och väl skulle kunna platsat i ESC-fältet.
Efteråt var det en liten signering men deras pennor var tydligen så tjocka att tuschen skulle gå igenom ett papper av något slag som en tjej ville få signerat. Väl förberedd på det mesta och med en fullproppad välorganiserad ryggsäck dök jag snabbt ner i det minsta facket och räckte fram en lite tunnare svart tuschpenna som de fick låna, till tjejens och förmodligen även deras glädje. Lite kul också, om än smått störande, under radioprogrammets gång att utroparna prompt skulle testa högtalarna sina medan de höll på. Kanske de också ville vara med i programmet på ett hörn... Om några timmar är det Göteborg som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback