Konsten att fördriva tiden

En natt gjorde susen och imorse sprang jag mellan vardagsrummet, köket och sovrummet för att fixa det sista innan Stockholm samt heja på en kille på MSN som jag inte pratat med på en evighet. Det slutade med att jag lovade att SMS:a honom så fort jag visste Bengtzings reptid. Under stoppet i Uppsala, medan täckningen ännu fungerade utmärkt, ringdes presskontakten upp. Hon letade lydigt igenom pappershögen för att få fram tiderna då Linda Bengtzing och Patrik Isaksson skulle soundchecka. 3,5 timme skiljde de åt!

Frånsett de få stunder som solen faktiskt kom fram och värmde bra så var det lite kyligt från förmiddag till kväll. Kompisen från MSN anlände till Kungsan bara kort efter att jag kommit. Vi tittade på Bengzings soundcheck tillsammans. Efter det stack han hem medan jag kollade in resten av artisterna och pratade med några likasinnade främlingar samt tog en del små gymnastiska övningar för att få isbitarna till tår att tina upp litegrann mellan varven. Borde nog haft varmare strumpor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback