En träff med Kungen av ESC

Sedan Charlotte Perrelli tog hem segern i Melodifestivalen har jag köpt såväl årets Melodifestivalskiva som DVD samt fått en "date" med Johnny Logan den 25 april. Hur det började? Med ett stort lass tur och att vara på rätt ställe vid rätt tid. Vid disken på Rocks i Valbo stod nämligen en kille som var mitt inne i ett samtal med en av butiksbiträdena. De pratade signering och antal låtar. Ett vältränat öra och en vaken hjärna kopplade snabbt i hop sig i ett logiskt samarbete, varpå jag startade ett samtal med killen och frågade ut honom om dagens låtar. "Hold me now" var en av de fyra låtar som skulle köras, men "What's another year" var osäkert. Dock skulle Logan få order om att ESC-låtarna var viktiga idag.

En stund senare satt jag vid scenen och väntade på en kompis från Melodifestivalklubben när killen från skivaffären kom rakt mot scenen med ett stort leende och två glasstrutar i händerna, varav den ena uppenbarligen var till mig.
- Något ska du ha för att du väntat så länge.
Tackade och tog emot. En stund senare hade han pratat med bussen (antar att Logan med vänner satt i den) och jag skulle få släppas fram först av alla vid signeringen. Hoppsan...! Men det var tydligen inte det slutgiltiga beskedet för mitt under framträdandet kom en knackning på ryggen. Han hade nu talat med Logan som ville träffa mig efteråt istället. Jisses, ännu bättre service! Jag slapp köa och var garanterad ett möte med honom. Mot signeringens slut blev jag presenterad för en humoristisk och glad Logan. Till fototagning anlitades omgående en professionell fotograf som stod bredvid.

Dock glömde jag bort att fråga honom vad han tycker om Irlands låt. Det hade varit väldigt roligt att veta... Logan körde dagen till ära ett medley av hans tre vinnarbidrag i ESC och att höra honom sjunga Linda Martins vinnarlåt "Why me" från 1992 som han är låtskrivare till, bara det var otroligt kul. Dagen efter träffades vi ett gäng i Stockholm för att se på alla bidrag till årets ESC, hur det gick får ni veta lite senare...

image85

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback