Det blir tufft ikväll

Till att börja med ska sägas att ni får vänta med att läsa mina reaktioner och kommentarer till någon gång inatt eller imorgon bitti. Jag vill nämligen inte ha med mig min stora ryggsäck ut eftersom det är ganska varmt här och jag kommer smälta bort om den otympliga saken ska hänga på ryggen. Och att bara ta datorn i handen och gå ut är heller igen höjdare... Efter finalen tänker jag nämligen smita iväg till in contro igen för de sista timmarna.

Det har tidigare funderats kring om Serbien kan segra i år igen, på hemmaplan. Jag tror inte det och har en känsla av att de inte ens hamnar bland de första 10. Den känns för lugn för det. Bosnien-Hercegovinas egen Di Leva i byxor tror jag inte hamnar i toppen. Inte heller den franska Jesus som i videon testar mikrofonen på diverse platser, Spaniens hemska protestsång eller Polens fina låt som kräver sin röst. Tyskland känns som alla andra vanliga radiohitar och riskerar att försvinna mitt bland alla andra bra låtar. Inte heller känns det som att Storbritannien kommer få äran att visa Europa att startnummer 2 visst kan vinna en ESC. Kanske nästa år...

Vilka tror då jag på, utan att ha sett några genrep och kollat in formen? Jo, något i stil med följande länder som årets 10-topp, och där tror jag att Perrelli kommer högt upp ändå:
Sverige
Rumänien
Norge
Albanien
Portugal
Armenien
Georgien
Grekland
Island
Danmark

Dags att gå ut i det vackra vädret och insupa sol och värme innan allt drar igång. Heja Sverige!!!!

Kommentarer
Postat av: Erica

Ryssland! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback