80-talsschlager och trevliga morgonnyheter live

Igår natt somnade jag till internationell 80-talsschlager a lá Storbritannien 1983 bland annat. En härligt glad låt som heter "never giving up". Det sista jag minns att jag hörde innan jag slockande var i alla fall Jugoslaviens artist Daniel med sin låt "Julie" som blev något av en hit. Nattmusik blev det för att över huvud taget kunna komma upp i tid imorse, vilket går betydligt lättare när öronen har något ljuvt ljud att försöka lokalisera medan man ännu ligger i sängen och har lust att mörda väckarklockan...

Dagens mål var Stockholm för ett ärende och eftersom jag hamnade i samma tågvagn som SR Gävleborgs chef hann det bli ett litet samtal med honom någonstans mellan Arlanda och Stockholms centralstation. Hade inte hunnit läsa någon som helst tidning runt 09 men fick nu alltså höra direkt av honom några av artisterna som kommer till sommarkvällarna i juli. Tur ska man ha ibland! Det låter rätt lovande med Melodifestivalartister även i år och det känns som att de så långt det går försöker ta dit aktuella MF-artister. BWO, Nordman och Caracola är ju alla från årets MF. Ser ut att bli en härlig sommar i år med andra ord! Hade gärna sett Patrik Isaksson också men efter att ha kollat tidningen på nätet kan bara konstateras att åtminstone en del av hans band kommer på besök så jag är nöjd ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback