Påpälsad men inga vita vidder

Klädd i täckbyxor, varma vinsterstövlar i skinnimitation, täckjacka och luva med totalt vindtät knäppning i halsen samt varma vantar. Ja, det låter nästan som att jag klädde på mig inför en hundspannstur uppe i Kiruna, men så var det inte. Tyvärr. Det jag klädde på mig så väl för i eftermiddags var en cykeltur till en kompis på andra sidan stan. Med en vecka kvar till avresa valde jag det säkra före det osäkra och passade dessutom på att köpa Vicks på vägen. Nu är man beväpnad också!

Tidigare idag ringde jag till ett företag om arbete. Önskemål om referens uppgavs och jag undrade om det ska vara någon särskild referens. Det ska det egentligen inte, bara någon som kan berätta lite om vem jag är och så. Inga problem! Går det bra med en kille som redan är anställd på företaget? Kanske läge att ringa och fråga om min tilltänkta referens vill ställa upp på detta...


Kommentarer
Postat av: Erica

Hehe.. jo.. jag såg att du var rejält påklädd. :p Men det är bra så att förkylningen kan bli bättre till nästa helg. :)

Lycka till med jobbet förresten! Han ställer säkert upp som referens! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback