På plats i Globen

Redan innan jag anlände till Globen så träffade jag på några artister. Det gick på två killar på T-banevagnen och satte sig vid sätena på andra sidan gången. Jag kunde inte undgå att höra orden "träffas i logen",  "signering" och "scenen". Det lät misstänkt mycket Melodifestivalsnack, och den stora resväskan på hjul som den ena drog med sig skvallrade också om typ scenkläder eller dyligt. Jag frågade de vad de ska göra och det visade sig att det var två av musikerna bakom Rongedahl. Mycket trevligt!

Nu är jag på plats i pressrummet med en fungerande uppkoppling och ska snart ner till scenen för att fotografera artister samt prata med de under presskonferensen. Sedan rullar resten på enligt det uppdaterade schema som trillade in i mailkorgen för någon dag sedan. Om några dagar vet vi vilken/vilka vi ska skicka till Belgrad för att representera våra färger.


Kommentarer
Postat av: Erica

Nu är det final-feber i Stockholm ser jag, vilket tydligen märks bland annat på tunnelbanan.
Måste få säga att jag är så stolt över dig. :) Du har blivit en presskvinna och känner dig mer och mer hemma i allt det där. Kommer ihåg då jag var med då du intervjuade Marie Lindberg i augusti, har för mig att det var din första riktiga intervju med en artist och titta hur långt du har kommit nu... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback