När jag får tippa...

Om Linda Bengtzing skulle komma fram till mig och ställa en fråga:
- Hur svårt kan de va?
Då skulle jag säga att det är väldigt svårt. Att tippa resultatet alltså. Ävewn om det finns två bidag som jag särskilt tror att det kommer stå mellan så kan lika gärna någon av de andra flyga förbi och sno sångfågeln samt biljetten till Belgrad. Men hur tror jag då?

Jo, det känns som att Charlotte Perrelli och Sanna Nielsen kommer kivas om vinsten medan BWO placerar sig på en tredjeplats eller däromkring.
 
Så topp-3 blir:
1. Charlotte Perrelli. Det tog cirka 3 minuter att välja mellan henne och tvåan men även om jag personligen tycker bättre om Sannas låt finns en känsla av att Perrelli kommer ta det. Och låten är ju faktiskt inte fy skam.
2. Sanna Nielsen. Sannas ballad kan få många att falla för henne och hon är verkligen stark i sitt framträdande. Också ett bidrag som jag tycker borde kunna gå bra i Eurovision i maj. Och även om jag innan allt drog igång sa att Perrelli har störst chans utomlands så vore det faktiskt kul att kunna skicka Sanna och se hur många européer som faller för hennes charm och balladrysare.  
3. BWO. De har en stor publik men jag tror inte det räcker - trots hiss och pyro.

Andra artister som möjligtvis kan vara med och slåss om segern tror jag är Sibel och Rongedal. Frida, Nordman och Christer Sjögren borde inte ha något med toppstriden att göra. 
Linda och Amy känns svårplacerade och kan lika gärna hamna högt upp som lite längre ner, men de bör definitivt inte kunna komma sist. Jag skulle tippa de runt placeringen 4-7.

image72

Kommentarer
Postat av: Erica

Hoppas att Sanna vinner!
Jag tror hon kan komma långt i ESC isåfall, om alla får såna underbara rysningar av hennes låt som får iallafall. :)

Mina topp-tre är Sanna, Charlotte och Amy.
Fast det är vad jag hoppas och inte vad jag tror, för jag tror egentligen att det kan gå hur som helst, det har vi ju redan sett i år... :p

Nu är det mindre än två timmar kvar tills det börjar, hehe. ^^

Postat av: Zting

Matte säger att fel låt vann, det var ju Empty Room som skulle ha vunnit...

2008-03-15 @ 22:12:22
URL: http://ruztibuzz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback