Långt samtal med jordnära Rongedal

22.30 lämnade de övriga i mitt sällskap festen men vännerna från Melodifestivalklubben var kvar och vi bokstavligen fastnade i ett långt samtal med bröderna Rongedal efter att Micke fått fotoposera som "broder nummer tre" med samma frisyr och lånade glasögon i samma stuk. Fråga mig inte hur lång tid vi umgicks men allt ifrån gamla och nya givande Melodifestivaldiskussioner till sommarturné, var och ens geografiska boende samt falska trakasseriehistorier togs upp. Med en hel del skratt emellan. Plus att ena av de tog in på efterrätten precis innan allt dukades av. Närmare 23.30 konstaterades att de fleta artister verkar ha gått redan och att det började kännas ganska tomt i lokalen.

Vi beslutade att göra samma sak och sa hejdå till den ena brodern men kom inte så långt. Vid utgången satt nämligen låtskrivarna Magnus Johansson och Torgny Söderberg som vi pratade och fotade oss med. Magnus fick en snabbkurs i hur min kamera används för att kunna vara fotograf själv. Båda var riktigt härliga och gav en kram när vi sa hejdå. För att besvara långe Torgnys kram krävdes lite tåsträckning - han skulle kunna benämnas höghus för min del. Ytterligare en som var kvar men som gick strax före oss var Camilla Bjering från Warner. Jag vet inte om det var några fler artister eller skivbolagsfolk kvar när vi lämnade stadshuset runt midnatt men i så fall måste de ha varit lätträknade. De flesta lär väl ha stuckit med tanke på morgondagen - alltså senare idag.


image69
Jag med bröderna.


Kommentarer
Postat av: Erica

Haha, nu hänger jag verkligen inte med, vännen. :p
Först skriver du att ni går ifrån festen redan 22.30 och sen helt plötsligt berättar du att de flesta artisterna verkar ha gått runt 23.30 och slutligen att ni gick vid midnatt... Förvirrande, hehe. :p

Rongedal verkar roliga. It takes just a minute to like them, lol. :D

Just det.. jag har en fråga...
Får man gå på såna fester om man är med i Melodifestivalklubben? :O

Hoppas att du får minst lika kul idag! =)

Postat av: Daniel

Hej! Jag kikade in på din blogg eftersom jag också gillar schlager. Vad kul att du fått träffa dem alla. Blir en spännande final på lördag. Lycka till!

2008-03-14 @ 11:54:38
URL: http://www.danielfagerholm.webblogg.se
Postat av: - Fredrik

kul blogg..

2008-03-14 @ 12:26:03
URL: http://www.fredrikfredrik.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback