Kärlek övervinner allt

Heat1
Johnson & Häggkvist - Nordman
Även här är det om eldar, men den här gången så komemr Nordman bränna en häxa på bål medan han sjunger hennes historia. Min åsikt om hans låt har inte ändrats sedan sist. Låten är helt enkelt inte bra, allra minst den där hemska versen som jag tycker är låtens svaga punkt. Håkans röst tilltalar inte heller mig. Då är Andreas och Carolas låt är mycket bättre och de är samspelta med två sköna röster. Vers och refräng passar ihop så mycket bättre här. Carola börjar dessutom längre ut på scenen nu än hon gjorde i Västerås.

Heat2
Thérèse Andersson - Suzzie Tapper
Thérèse popopera är väldigt läcker och hennes koreografi/scenografi är årets i särklass bästa anser jag. Med fläktar, flaggor och lång kläning som fladdrar i vinden. Suzzie Tapper däremot har ganska lite koreografi men har  åandra sidan en helt underbar och personlig ballad. En ballad som fångade åtminstone mig redan första gången. Jag tcyekr det är svårtippat här. Vinner Suzzie är det helt och hållet på hennes låt medan Thérèse flaggor och fläktar kan generera en hel del röster i kombination med en läcker låt...


Jag gissar ändå att Globenbiljett nummer två går till Johnson och Häggkvist som med deras starka kärlek krossar Nordmans häxbränning och sedan inte har särskilt svårt att ta Suzzie Tapper som i alla fall får äran att segra över Thérése i sin första rond.

Kommentarer
Postat av: Erica

Nu återstår det bara att se om du har rätt ikväll.
Hoppas iallafall att du har rätt angående att Johnson och Häggis får en finalbiljett, det är de värda tycker jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback