I valet och kvalet på Carolas arbetsplats

Ja, nu menar jag inte Carola - Sveriges sångfågel. Däremot satt det en trevlig ung expedit i kassan på Ica Maxi som råkade ha det vackra namnet "CAROLA" på sin bricka. Hon kan inte se kvällens andra chans, men vi önskade varann en trevlig kväll.

Innan jag hamnade i kön till kassan stod jag i gången mitt emellan Fanta- och Coca-colahyllan på ena sidan och sodahyllan på andra sidan. I huvudet arbetade hjärnan förtvivlat för att komma på vad jag verkligen var mest sugen på. Cola eller fanta? Cola! Fast.. Fanta är det apelsinsmak på, och det är supergott. Men hallon var det länge sen jag drack, och fruktsodan var det ännu längre sen. Men hallon kanske är godare än frukten ikväll...?
Det slutade med att jag gick från affären med en hallonsoda i kassen. Tilltugget finns redan hemma.

Det blev för övrigt ingen Jill Johnson. Däremot fick jag veta att hennes turnébuss av märket Enterprice Carrier som går i flera olika färger har 14 bäddar men att det finns upp till 18 stycken i den största bussen. Att Micke Bollhem endast kör scen och dyligt åt de, det vill säga de har inte hand om hoppsättandet av den. Ytterligare ett företag verkar ha deras ljud och ljus. När nyfikenheten tar över så...

 

Kommentarer
Postat av: Erica

Hehe, coolt att hon hette Carola!
Gillade hon Häggis också!? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback