Balladen som släcker elden?

Heat1
 E-Type & The Poodles - Sibel

Det ska gå ännu hetare till på scenen för pudlarna och deras kamrat. Låten är bra men jag känner allt mer att den är lite för tam för att vara deras. Hade varit trevligt med lite mer sting i den. Sibels låt har jag sett minst en gång till sedan förra veckan och hört desto fler. "That's where I'll go" har vbrkligen växt. Den börjar väldigt lugnt men ökar sedan litegrann i styrka. Efter cirka två minuter blir den oerhört stark och härlig på samma gång. Det är svårt att inte lyssna aktivt på texten.

Heat2
Ola - Caracola

Den väldigt John Farnham-inspirerade poplåten är lika bra som sist. Jag vet att Ola ska ändra lite i sitt nummer men kommer just nu inte ihåg exakt vad. Caracolas refräng är väldigt smittsam, i stort sett livsfarlig och hela låten skriker glädje.

Jag gissar att Sibel med sin ballad kommer ta ifrån rockarna chansen att få höja värmen i Globen ytterligare nästa vecka. Ola har en hel del anhängare men räcker det för att ta Caracola? Det känns som att det kan bli en jämn kamp där Caracola ändå tar hem det framför en snopen Ola. I så fall får Sibel möta Caracola och där kan Sibel sno Globenbiljett nummer ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback