Årets sista genrep

Suck... Här är den trådlösa uppkoplingen urseg och någon trådbunden dosa att stoppa en internetkabel i finns inte på detta bord. Då får jag ta till mitt eget trådlösa bredband.

För några timmar sedan anläde jag till Globen och gick direkt upp för att hämta ut min genrepsbiljett. Inför förmiddagens genrep berättade Henrik Z för oss att Sanna ska spara på rösten till ikväll och därför har förinspelat just nu.

Vi satt på läktaren mitt emot scenen och när "Te deum", signaturmelodin till EBU:S Eurovision Song Contest och vår Melodifestivalfinal bland annat, hördes ut i arenan så fick jag rysningar. För mig betyder den nämligen att det snart kommer att ske något stort och särskilt i dessa sammanhang fyller den hela mig med fjärilar, bubblande glädje och föräntningar.

Genrepet idag gick till på samma sätt som gårdagens men med lite föränddringar i skämt och så. Det märktes att Linda Bengtzing är taggad inför kvällens direktsändning och kastade en slängkyss rakt in i kameran innan hennes bidrag drog igång. Hos Sanna tyckte jag mig däremot se tydligt att hon höll igen eftersom det inte var samma känsla som tidigare. Hon brukar ha sådan inlevelse att hon ser rörd ut men nu var en del av den inlevelsen borta. Dock är jag tämligen säker på att hon ikväll kommer att ge allt och kanske lite till och få taket att lyfta när det verkligen gäller. Så räkna inte bort henne.

När Luuk rabblade telefonrösterna och Sanna zoomades in för sina 22 poäng visste jag inte att Sanna Nielsen bytt skepnad till en förvillande lik och glatt vinkande Hammar från ett skivbolag. Kan kanske bero på att artisterna flytt green room för att förtsätta sina förberedelser inför kvällen och olika personer fått hoppa in och "leka" de under omröstningen. Till exempel fick även Bjering och Maia leka tävlande.

Igår fick Sanna vinna, idag Amy. Vem vinner på riktigt ikväll?

Kommentarer
Postat av: Erica

Först Sanna och sen Amy, hehe, det låter bra det tycker jag. =)

Det märks verkligen att du älskar att få göra allt det här och verkligen brinner för hela Melodifestivalen, så jag är så glad för din skull. Hoppas att du får göra samma sak igen nästa år, och året efter det... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback