Veckans tippning

I valet och kvalet blev det till slut arenaplats istället för här uppe. Från läktaren var det bra utsikt över både scen och publik. Äntligen fick jag se lite reaktion från publiken men den kan ändå vara bättre.
Flickfavoriten Ola fick förstås en hel del och högljudd respons, vad annat kan man ana? Lasse Lindh talsjunger sig fortfarande igenom versen och jag gillar det inte. Är det kören som räddar honom i refrängen? Intresset för honom kändes rätt svalt också. Nicole fick med sig en del av publiken i slutet då de klappade i takt men fram tills dess var det väldigt lugnt där också. En kille här uppe i pressrummet verkar för övrigt ha fått den refrängen i huvudet för han kom för ett tag sedan hit in sjungandes på denna. Även Sanna och Rongedal ligger i topp verkar det som.

Jag tror att det kommer se ut ungefär så här ikväll:
1. Johnson & Häggkvist - INGEN borde kunna rubba duon från att ta sig till Globen!
2. Sanna Nielsen - Hon var i stort sett den enda som fick busvisslingar från en stor del av publiken idag och hennes låt är verkligen så vacker att hon är värd det.

Sedan blir det lite svårare men jag kan tänka mig:
3. Ola - Jaa, Ola ja. Det var en del småflickor som ropade efter honom idag och han fick väldigt bra respons. Veckans flickfavorit.
4. Rongedal - Jag trodde inte att låten skulle tas emot så bra av publiken som den faktiskt gjorde så jag misstänker att kalvarna, som Luuk kallade de, snor åt sig en andra chans och får åka från kalla Västerås till kalla Kiruna. Deras dansvänliga låt och deras koreografi passar ihop också.

5. Alexander Schöld - Under veckan tycker jag att såväl låt som artist har växt på scenen med tanke på hur det såg ut idag verkar det som att låten har potential att nå en hel del öron som gillar den.
6. Andra generationen - De fick faktiskt en hel del som klappade i takt till låten ganska snabbt, men jag tror inte att de i slutändan kommer att få de viktiga rösterna. 
7. The Nicole - Med en refräng som sätter sig men den kommer nog falla ändå på att det finns så många bättre och att hon skulle behöva få mer scenvana.   
8. Lasse Lindh - Här var det ett svalt intresse och eftersom låten inte är särskilt bra heller så lär han knappast ha något med striden att göra. Detta är en för anonym låt helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback