Veckans hjälte är här

Men för ett komplett semistartfält krävs det ju fyra bidrag till.
Nordman låter som Nordman brukar göra och jag vet inte om det ligger i honom eller i låten  "I lågornas sken". Hur det än är med det så tappar jag oerhört snabbt intresset för detta bidrag. Håkan sjunger snabbt i refrängen förutom i wailing-partiet och det känns som att han vill hasta sig igenom den till nästa vers.

"That's where I'll go" har lite Celine Dion-stämning men inte fullt så mycket som jag trodde att den skulle ha. Det kanske kommer fram på lördag kväll när vi får höra Sibel göra den i direktsändningen. Jag tycler att låten verkar bra men att Sibel inte riktigt klarar av att lyfta den dit den hör hemma.

Fronda rappar sig tydligen igenom "Ingen mår så bra som jag", och takten ger tankar åt dansande kosack-hållet alternativt en tam fotbollssupportergrupp i refrängen.  Är nog inte så svårt att gissa sig till att denna kommer långt ner på min lista.

"Hero" grabbar omgående tag i mig, och det beror inte bara på att hon är favorittippad. Det lilla jag får höra känns direkt som det bästa i veckans startfält. Jag blir glad och pigg av den och låten känns stark. Charlotte Perrelli klarar att axla låten ypperligt. Min nummer ett än så länge!

Nu är det dags att sticka till Åhléns och konserthuset. Och kanske en affär till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback