Trångt och trevligt på efterfest

God förmiddag!
Det blev en ganska sen natt igår. Jag kom till festivalhotellet lagom till festen skulle börja. Eftersom inte alla artister och gäster kommit än så stod jag tillsammans med några andra i foajén och inväntade de. Det märktes direkt när Amy Diamond kom för då stack flertalet ut i slussen mellan ingången och foajén. Söta Marie Lindberg kom också dit. Vi har träffats förut så det blev en stunds snack med henne samt en kram innan hon gick vidare.

Under kvällen och natten hände sedan lite av varje i festsalen. Bland annat gick velvet och två av dansarna upp på scengolvet och dansade till "Déjà vu" som DJ:n spelade. Och genast kom kameror fram för att fota. Velvet pratade jag för övrigt en del med  - bland annat om hennes låt och vart hon gjort av sin låtskrivare Pelle Ankarberg. velvet tror själv att låten kommer bli en radiohit, däremot hade hon ingen aningom vart Ankaret höll hus. Några fler som var partysugna och på glatt humör var E-Type och någon ur Poodles som en stund var uppe och gick på bordet.

Fler som kunde ses i vimlet var Lena Philipsson och så G:son som jag pratade lite med och tog kort på.
 
Framåt natten gick jag och en klubbkompis runt och kollade läget. Han fick syn på Christer Sjögrens låtskrivare Magnus Johansson som vi pratade en del med. Magnus trodde först att vi två var ihop, vilket inte är fallet då han redan har en fru. Magnus skrattade också gott över reaktionen som hade blivit uppe hos oss under det att Christers låt drog en av finalplatserna trots att reaktionen inte var så positiv för honom. Verkligen skön kille alltså!

Det var för övrigt ganska lite Melodifestivallåtar som kördes av DJ:n, men det lär väl bli fler ju fler låtar som slås ut kan jag tänka, för då har de mer låtar att välja på. Vi kunde nämligen höra "Déjà vu" och "Alla gamla x" tre gånger och "Värsta schlagern" minst två. Sista gången "Alla gamla x" spelades klev några ur bandet Face-84 upp på scenen och gjorde handklapp över sina huvuden för att få alla övriga att hänga med.

Min tippning blev alltså inte helt som jag trodde. Inte ens de som benämndes som givna vinnare. Sjögren förstörde den rätt bra genom att göra det jag inte trodde skulle hända - ta sig till Globen. Face-84 var glada trots sin sistaplacering och den kommer nog bli en kultlåt.

Nu bär det av hem igen och på torsdag blir det massor av nytt skvaller från Västerås, men före dess lite lugnare bloggande om livet mellan de mer händelserika dagarna. Ska bli väldigt intressant att se om artisterna tar samma tåg som jag härifrån. Hoppas!

image19

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback