Tågvagn med tappra pudlar tillåtna

Jag drog inte bara en vinstlott vad gäller tåget, det blev jokerutdelning också. Vid påstigningen visade det sig nämligen att såväl Suzzie Tapper som de rockande långhåriga andra chansen-grabbarna inte bara skulle med just det tåget. Vi hade plats i samma vagn dessutom!

Efter att ha gjort mig hemmastadd och fått biljetten klippt passade jag på att gå dit och prata lite med det gäng som satt några stolar längre bak. Det var ett riktigt trevligt samtal. Först bytte jag några ord med Suzzie och sedan blev det längre samtal med E-type & Poodles gäng. Vi kom bland annat in på Kiruna och hamnade på såväl hundspann som i ishotell. Så det verkar som att de ser fram emot att få åka upp dit.

Lite senare fick Suzzie se vad jag skrivit om henne och låten, vilket hon gillade. Bilden som lagts in på henne sa hon dessutom var fin.

Vid samma bord som mig på tåget satt det en barnfamilj med två små barn varav den äldsta måste varit typ 2-3 år. Så under tiden jag satt och skrev lite så bjöds det på sagoläsning, "lullaby"-sång modell förskolenivå (Långt ifrån Brandur) och små söta barnkommentarer om allt möjligt.

Resan gick fortare än vanligt och vid slutstationen Stockholm blev det tågbyte till tåg mot Gävle. Nu blir det några dagar hemma innan det bär av med tåg ner till Västerås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback