Svårtippat till max

Kvällens startfält känns rätt jämnstarkt. Det som skiljer är genrerna. Misstänker att jag kommer få äta upp detta senare men det känns som att resultatet kan komma att se ut så här:

1. BWO (De är stora och även om låten känns lugn för att vara "tuffa" BWO så har de många yngre fans som satt och skrek i arenan, och det lär finnas änu fler framför TV-apparaterna med en telefon i högsta hugg)
2. Patrik & Bandet (Svårt att veta om de verkligen tar sig till finalen. Caracola eller Frida kan lika gärna sno platsen från de, men jag tror ändå att deras lite rockiga låt kommer att ge de en plats till Globen. Dessutom är Patrik folkkär.)
3. Caracola (En glad, trallvänlig, smittsam och färgsprakande sak som nog kommer att gå få förbi. Frågan är hur mycket röster det genererar.)
4. Frida Feat. Headline (Frida har även hon en glad låt med regnbågens alla färger i stort sett. Tror dock inte i längden att hennes låt lyckas ta sig till Globen ändå. I valet och kvalet mellan henne och Caracola så har nog Caracola en starkare låt.) 
5. Thérèse (En läcker popoperalåt som jag funderade på att lägga på en andra chansen-plats och förpassa Frida hit. Även om hennes koreografi är kvällens i särklass snyggaste så är jag ändå inte säker på den tar Fridas skånska lättsmälta låt som nog har en bredare publik.) 
6. Ainbusk (Fin upptempoballad visserligen men i detta startfält är deras scenframträdande en av de få som inte sticker ut på ett särskilt sätt.)
7. Eskobar (Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Versen är gräslig och refrängen bra. Ändra versen och låten skulle nog kunna vara mycket bättre.)
8. Mickey (Hans låt är vacker men språket gör att ganska få här i landet egentligen förstår vad han sjunger. Kolla på Nicole förra veckan.. Jag tror att Mickey kommer gå samma öde till mötes. Möjligtvis att han kommer ett steg högre upp.)

Nu luktar det nygräddade bullar här så man blir inte klok! Vi har artisternas område granne med pressrummet och när jag stack ut nosen genom ingången till arenan blev lukten bara starkare. Har stor lust att smita in backstage för att se om det verkligen är därifrån det kommer. Snälla, kom hit med en eller två till mig också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback