Spekulationer i andra hand

Ska man tro på det som skrivs, utan att ha hört låtarna, så verkar misstankarna om Charlottes låt vara åt rätt håll - det vill säga att den verkligen är stark och bra. Däremot hade jag inte förväntat mig att Sibel skulle komma på tal över en Celine Dion-inspirerad låt. Celine tillhör en av de utlänska favoritartisterna. Läge att förbereda sig på rysningar? Jag vet inte ens hur väl Sibel sjunger.

Sedan ser det ut som att jag kan komma att gilla Linda Bengtzings bidrag som ska låta ungefär som hennes tidigare. De har jag tyckt om förut, även om man skulle kunna önska lite överraskningar av henne i år. Pame kanske också kan vara något eftersom den berskrivs som en "upptempo-pop-disco med grekiska influenser". Låter spännande!


Fronda och Nordman verkar inte vara något i min smak den här veckan. Nordman är för övrigt ingen artist som under årets 10-11 andra månader står högt upp på min lista. Från Gävle, javisst, men man kan ju inte tycka om allt lokalt...

Två dagar kvar tills jag får lyssna på 1/3 av varje bidrag, men imorgon blir det en tripp till Stockholm över dagen. På arbetsintervju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback