Spänningen stiger

Är man nattuggla så är man... Har nu surfat runt lite för att se vad som skrivs. Det jag kan konstatera är att veckans förhandtippade storfavorit är Charlotte Perrelli med sin låt "hero" som beskrivs som kvalitetsdisco åt Donna Summer-hållet. Dessutom ska hon tydligen ha laser under numret och pressen varnades för att över huvud taget titta på den. Förra veckan var det Martin I BWO som fick order om att blunda. Själv skulle jag nog inte vågat titta över huvud taget mot scenen.


Den andra som det skrivs en del om är Linda Bengtzing med sitt bidrag "Hur svårt kan det va?". Fast hälften av det handlar om fallet på scenen under repet. Dock sjöng tydligen kören vidare. Ingår det i en körs grundregel att sjunga visare oavsett vad som händer med artisten? Jag kommer att tänka på Carola som knäade på scenen under prinsessan Victorias födelsedag förra året i Borgholm. Linda beskrivs hur som helst som en stjärna på scenen, men det är ingen nyhet.

Fronda hade jag på känn skulle ha hiphoplåt och sådana faller mig sällan i smaken. Den ska dessutom innehålla trumpet och dragspel??? Måste bara lyssan på den senare idag. Om Perrelli är veckan favorit verkar Nordman vara årets hetaste bidrag då de har eld och bomber på scenen som känns rätt så bra. 2006 var det Poodles för försökte bränna upp oss på parketten, då hade jag nämligen bra parkettplats under fredagens genrep.. Kollade på
Daniels nummer är tydligen lillebror till "Cara Mia", hur låter en lillebror?

Strömstedts låt får jag ingen riktig inblick i mer än att den låter Strömstedt och har handklapp mitt i. Calaisa beskrivs som stämsångscountry, men country kan ju vara bra. Med rätt artister och katchig låt.

För tillfället har jag glömt vilken tid alla bidrag spelas upp idag så det blir första uppgiften innan läggdags.

Lite avis på att de fick bullar i karlskorna! Sådana jag bara fick nosa efter i Linköping. Lika avis kommer jag bli nästa vecka då de får är där får chansen att åka hundpann, se rymdstationen och ishotellet. Men det blir som sagt nästa vecka först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback