När hundarna talar

Väl hemkommen efter festen kan jag konstatera att det var riktigt trevligt. Vid insläpp fylldes festvåningen på stora tatern på ganska snabbt och efter välkomstdrink och mingel blev det matdags. Nu har jag psykisk skaldjursallergi så jag och en vän som inte heller äter skaldjur mumsade istället på brödet samt vågade oss slutligen på två bitar ostpaj. Jag kände igen ganska få, men man kunde se Kristian Luuk, Christer Björkman, Mark Levengood och så förstås alla artister som ibland gick runt. Under middagen hamnade jag mitt emellan en sjukårdare och en av två artistvärdinnor. Vid samma bord som oss att för övrigt Melodifestivalens trevligaste vakt, två massörer och en kille från Belgien.

När folk började lämna en efter en passade jag på att ställa en fråga till pudlarna och bilen (Poodles och E-Type alltså...) som var i stort sett samlade i en klunga, precis där man gick ut. Det fick trummisen Christian Lundqvist och Jonas att prata på rätt bra - och när de gick igång blev det plötsligt svårt hoppa in i samtalet med en kommentar eftersom alla pauser utplånades. Det man däremot inte kan neka till är att de är väldigt trevliga! Och kanske lite smågalna när de bjuder till. För er som ska se genrepet imorgon kväll - de lovar fyrverkerier imorgon igen. Men det var kanske ingen större överraskning å andra sidan.

Där utanför på trappan fick jag och tre vänner från Melodifestivalklubben ytterligare en stund med ovanstående charmiga gäng innan vi fyra sa hejdå och skiljdes åt olika håll.


Nu är det sovmorgon imorgon innan en ny dag drar igång. Så godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback