Mycket mingel och Magnus

Den här kommunfesten kändes betydligt mer livad och större än den i Göteborg. Kan i och för sig bero på att det fanns mycket mer stolar och soffor i Göteborg och en väldigt smal historia åtminstone vid baren.

Den här salen bestod av flera rum och även om det fanns några soffor var det mest ståplats så man fick stå vid höga bord och inta all delikat mat i form av olika kött, potatis och tre olika kalla såser. Till efterrätt fanns det ost, kex och vindruvor samt en mastig men supergod kladdkaka med grädde till. Så det faktum att man mest var tvungen att stå gjorde nog sitt till att folk var mer rörliga och gick runt mellan rummen.

Jag saknade Carola till en början eftersom det vore kul att veta om hon hunnit läsa kortet som gavs till henne tidigare på dagen. När hon så äntligen anlände fick jag såväl en kram, ett tack och en bekräftelse på att hon hade gjort. Eftersom hon skulle äta var det inte värt att störa henne mer just då. Alla är värd matro hur känd/okänd man än är och att som hon få femtioelva blixtar i nyllet då kan inte vara roligt. Dock sprang vi på varandra igen någon timme senare och då var det en mycket lugnare Carola som jag samtalade med en stund om såväl Melodifestivalen som mer privata saker.

Dessutom snackade vi länge med och tog kort med Alexanders låtskrivare Fredrik Thomander. Mitt under en tur runt festvåningen mötte jag min vän från ett skivbolag. Den här gången verkar det inte som att vi kommer åka samma tåg hem. Lyxigt eller inte at åka lite senare, det beror på från vilket håll man ser det. Andreas Johnson gav också lite tid för prat och vi såg en sketch som inte var alltför kul. Tur att vi blev räddade av den upptäckta kladdkakan som bara låg och väntade på oss i rummet bredvid och kunde fly fältet mot efterrättens förlovade rum...

Före midnatt stack till Harrys för att se Magnus Carlsson uppträda live, något vi var långt ifrån ensamma om. att hitta dit var inte svårt. Etr att en av oss ställde frågan högt om var Harrys ligger så pekade en kille åt vänster och sa "Där!". Mycket riktigt, puben låg där rakt framför våra ögon. Det ä inte lätt i en okänd stad.

När han gått av scenen tog jag taxi till mitt hotell eftersom natten före inte har bestått av så mycket sömn alls. Säå vi synes imorgon. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback