Livat i hotellet

Det blev en lååång efterfest. Till att börja med letade jag Carola för att krama om henne och tala om vad jag tyckte om resultatet. Kunde konstatera att sångerskan inte kommit än och fyllde en tallrik med mat istället. Ståbordet där mitt gäng stod var fullt så det blev bordet bredvid, vilket var helt perfekt. Killen visade sig vara riktigt trevlig och hade satt ljuset på festen i Göteborg. Efter en bra stunds samtal plockade han upp ett visitkort. Ska höra av mig till honom någon dag framöver.
 
När Carola kommit och var relativt ledig skuttade jag snabbt fram för att krama om henne. Hon själv verkade inte alltför nedslagen och sa självsäkert att det där ska de fixa - ta sig till Globen alltså. När "Den första svalan kördes" så kunde Christel och Alexander ses dansa tillsammans på dansgolvet.

Lite senare på kvällen hamnade jag i en soffa bredvid en kille i sminket och dansaren Niklas, blev sittandes där en stund. Festen slutade 03.15 i festsalen men det gick trögt att få ut alla ur lokalen. Det blev en "kö" som leddes nedför trappan av en spelande andra generation.

Nere i foajén samlades de som ännu inte ville gå hem och där kunde vi åtnjuta en akustisk svala samt "Free falling" av Alexander Schöld. En som vi bland annat pratade med är den öronmärkta tvillingen i Rongedal. Närmare 04.30 gav de flesta upp och vi delade taxi till vårt eget hotell. Nu är det gonatt. Måste upp cirka 10 för att hinna få frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback