Liten sammanfattning av repetitionerna hittills

Jag kan berätta hittills att Olas igår så efterhängsna kör inte är lika efterhängsna längre. Det har n'mligen dragits ner på att hänga på honom och att leka svans överallt. Istället börjar kören ståendes på ena sidan och Ola på den andra innan han arbetar sig fram till de.


Lasse Lindh har grå byxor och blå skjorta vilket gör att han ser ut som en skolpojke som dessutom har ett lite tråkigt framträdande, men jag tycker låten är härlig. hans cellokille gjorde ett solonummer mellan repetitionsomgångarna och spelade "Lilla snigel", kanske pausnummer...?

Nicole såg starkare och bättre ut på scenen idag och hennes kläder som går i silvervitt samt det faktm att stolen känns som om det ska likna en istron och snön gör att det blir ett snötema. Snötema a lá Ryssland kanske? Sista gången fick hon en vodkaflaska i handen av en dansarna och numera får hon lite hjälp under bryggpromenaden. Jag tycker också att sista gången var den bästa. Nu undrar jag bara hur SVT ska klara av att städa undan all snö mellan henne och Alexander på under två minuter? Lycka till!

Alexander och Co har också ändrat lite och blivit bättre mot igår. Till exempel har kören fått en lite mer framskjutandeplacering och mot slutet lämnar han stativet för att med mer inlevelse idag sjunga resten nära scenkanten.

Även bröderna Rongedal har gått på scenen samt hunnit kliva av den till förmån för en Sanna Nielsen som fortsätter att ge en rysningar. Rongedal är klädd i helröda kavajer med tillhörande byxor, lika synkronisrade och rörliga som igår. Mer om Sanna kommer snart. Ni ska jag nuuuuuta av hennes underbara sång!

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback