Lev(a) livet

Den turen som infunnit sig på tåget från Göteborg, att få dela tågvagn med några av artisterna, uteblev idag. Men för den skull var det inte mindre roligt. Bredvid mig satt nämligen ett gäng tjejer i olika åldrar som hade varit på Melodifestivalen. De kallar sig för "Bollnäs Schlagerbönor" och har varit med i media några gånger. De bjöd på en del skratt. Värst var det när en av de försökte gömma sig för konduktören sedan hon frågat redan innan vi rullat in i Norrköping vilket spår tåget stannar på i Gävle. Det där med att kvickt smita iväg fungerade inte så bra och dörrarna förblev stängda. Hon var på väg att ge upp när dörrarna gled upp. Vid det laget skrattade jag så jag grät eftersom allting utspelats framför mina ögon och kamraterna hade hejdlöst roligt. Det är kul när folk bjuder på sig själva.

Trevliga tjejer var det, och skulle ni se ett glatt gäng med schlager-rosa färger på sig och/eller en massa glitter i Globen så kanske det är Bollnäs schlagerbönor. Tyckte det lät som att de skulle dit också nämligen. Annars lär de med stor sannolikhet komma till någon stad 2009.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback