Låtar på rad...

Först ut var Poodles & E-Type med "Line of fire" som var lugnare än vad jag hade förväntat mig i samband med den kombinationen. När namnet E-Type är med brukar i alla fall jag räkna med lite mer ös. Nu har vi ju i och för sig inte sett hur framträdandet blir än och då kan det ändras med lite bomber här och fyrverkerier där.

Gruppen Face-84 med "Alla gamla x" fick mig av någon anledning att tänka lite på 80-talet. Dessutom på något som troligtvis kan gå hem hos barnen. Glatt och trallvänligt och med en kul text i refrängen.

Velvet sjunger en poppig "Déjà vu" med en tonartshöjning i slutet. Fast den där avslutningen på låten kunde kanske varit bättre...

När Brandur sjunger "Lullaby" är det visserligen en vacker text men jag tycker ändå att det är lite för mycket zzzzzz i den. Såväl vers som refräng är lugn och jag tycker inte det händer så mycket i låten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback