Långt ifrån Göteborgspubliken

Nu när kvällens genrep är klart kan jag säga som så att jag var ganska förvånad på vissa punkter. Sedan finns det en del överraskningar också.

Det finns stora bildskärmar på varje sida om scenen så jag kollade lite på den också för att se hur väl artisterna gick ut genom TV-skärmen. Ola känns faktiskt som att han kan bli riktigt farlig med ett starkt poppigt nummer. Så "Love in stereo" kan säkert gå bra imorgon kväll.

Lasse Lindh däremot tycker jag inte alls går igenom rutan på samma sätt. Han kändes rätt anonym.

Intressant var att se att Nicole med sin "Razborka" verkade få ganska bra respons.

Alexander med sina svalor gör sig bättre såväl på scenen som på TV-skärmen än vad Lindh gör och tonartshöjningen gör mycket för låten.

Rongedals "Just a minute" verkade också gå ganska bra hem hos publiken och i slutet kastar de upp konfetti i luften, villet påminner om de små vykorten från förra året. De känns tillräckligt farliga för åtminstone Andra generationen, Nicole och Lasse Lindh.

Sanna fick sjunga om sin låt efter att ett högt pip kunde höras inne i arenan och även i hennes öra. Hon hann någon fras men avbröt ganska snart genom att beordra stopp av musiken följt på en ursäkt. Medan de fixade till ljudet så snackade Luuk litegrann och hann dra en del vitsar som faktiskt var bra. Han påstod bland annat att Sanna skulle byta språk till franska nu. 

Efter lite göteborgsmusik om fälgar och pizzor av gruppen Andra generationen så kom så Andreas och Carola ut på scenen. De körde sin låt med styrka och inlevelse men publiken var inte så taggad som jag hade trott. Tvärtom kändes publiken ganska tam på den punkten, något stjärnorna tydligen inte själva hade märkt av när jag sedan pratade med dem. Undrar om vi såg samma publik?

Pausnumren var sådana där nu-går-jag-ut-i-köket-och-gör-te-tid. Alltså inget särskilt intressant såvitt man inte älskar dans och Björn Gustavssons humor.

De som fick gå till final kvällen till ära var Johnson & Häggkvist samt Nicole. MIn teori är att Nicole fick vinna ikväll för att få en chans till att sjunga inför (stor) publik innan direktsändningen imorgon kväll.
 
Nu hoppas jag bara på två saker: Att mina favoriter går till final imorgon och att det är en bättre publik då! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

HEJA JOHNSON OCH HÄGGKVIST!!!! :D

2008-02-16 @ 10:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback