Lånade nötter

Jag hade tänkt skriva lite tidigare, men ibland händer det oväntade saker. Frånsett att jag var ner på stan idag ett ärende och glömde att köpa hem mer mat till mössen på hemvägen så har det varit ganska lugnt. Ovanligt lugnt, för de tre senaste måndagarna har varit fyllda av måsten, packning inläsning på artister och mycket annat.

Något som man kan läsa in sig på, det är noterna till melodifestivalfinalbidragen 2005 och 2007. På hemväg från stan åkte jag nämligen förbi konserthuset och lånade de, så någon dag framöver ska låtarna testas på blockfköjt. "Du och jag mot världen", "Att älska dig", "Alcastar" och "Alla flickor" ser ganska lätta ut. Svårigheterna ligger i när nötterna hamnar så högt upp på linjerna att de hamnar i kategorin "noter-jag-har-svårt-att-minnas-fingersättning-på". Tilläggas kan att inlärningen skedde hemma av eget intresse. Inte i någon musikskola. Därför är jag väldigt nöjd ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback