Hur svårt kan de va att skapa bra startfält?

Nu har jag hört 1/3 av varje låt och kommit fram till följande:
Niklas Strömstedts "För många ord om kärlek" är en svensk pop som mycket riktigt låter Strömstedt ända ut i fingerspetsarna. Fastnade inte för den alls första gången men redan andra gången har den växt lite. Kan bero på att den tillhör de bättre låtarna.
 
Calaisa sjunger "If I could" på ett balladcountry-sätt som känns ganska tamt, det lilla jag fick höra.

Daniel Mitsogiannis "Pame" skulle kunna passa ypperligt på ett dansgolv. Som lyssningslåt däremot tycker jag dock att den är väldigt upprepande och jag får inget grepp om låten. Hur går versen??

Linda Bengtzing sjunger övertygande i "Hur svårt kan de va". I bakgrunden hörs trummorna och utan att se henne framför mig är jag övertygad om att hon är stark och klarar av allting. Bra poplåt i Bengtzing-stil.

Så än så länge inget som benämnas som favoriter förutom Linda. men hon käns inte som ESC-material i år heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback