Har någon sett Cloetta centers tak?

Det lyfte nämligen och flög sin kos redan i inledningen av kvällens direktsändning. Faktum var att folk stod upp redan under BWO som ju var först ut med "Lay your love on me". Och det slutade inte där. Det var sånt drag och publiken stod upp lite då och då att det var svårt att kunna se på reaktionerna vilka låtar som borde gå vidare. Jag och en kompis tyckte att det lät lite mer under Patrik Isaksson än BWO, ändå slutade Patrik och hans band bara på en femte plats medan BWO, som man hade kunnat ana redan i torsdags, gick till final. Mycket beroende på sin storhet tror jag, men givetvis också på låten.

Under Fridas låt ställde sig parkettpubliken upp redan då de äntrade scenen så någon dans när de gick ut på catwalken som det heter, och bad oss stå upp var inte att tänka på.

Alla artister fick i alla fall mer eller mindre sin beskärda del av applåder. Nu kom BWO till final som jag hade tippat, men Patrik Isaksson kom bara femma. Efter presskonferensen pratade jag med Zweigbergk som höll med om att hans låt "Under mitt tunna skinn" var värd mer än de faktiskt fick.

Andra som gick till final var Frida som var så rörd att hon grät under presskonferensen. Hon var tvungen att smälta detta innan hon ens kunde tänka på Globen. Caracola får möta Ola i andra chansen vilket de ser fram emot. De har aldrig varit i Kiruna förut och hoppas få se ishotellet. Thérèse i sin tur får möta Suzzie Tappers underbara ballad. Kommer bli ett spännande möte där.

Ainbusk kom sexa, Mickey Huskic sjua och Eskobar åtta. Så min tippning får väl sägas var godkänd i alla fall då jag lyckades pricka in de fem som gick vidare till andra omgången och bytte plats på Mickey samt Eskobar där i botten.

Nu ska det bli fest så ni får hålla er till tåls med att få veta hur den var, för nu ska jag smita till festhotellet.

image54  


Kommentarer
Postat av: Erica

Jag tycker att det är dåligt att artisterna får möta varandra i en turnering i Andra Chansen. :p Jag menar, tänk om de två som möter varandra i t ex första omgången är de som vi skulle vilja rösta fram till Globen..!? 0o


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback