Godmorgon

Dagens teknik...

Igår kväll efter att ha hört låtarna försökte jag skriva lite om låtarna. Det gick väl sådär. Väl hemma hos min värd för kvällen och natten hann jag skriva om de fyra första, sedan totalvägrade hennes internet att samarbeta med mig. Nu verkar det i alla fall fungera utmärkt.

Hur var det då med de fyra sista låtarna?
Michael Michailoffs "That´s love" låter väldigt mycket inspirerat av Andreas Johnsons ?Sing for me? till att börja med. Har de månne haft den låten som inspirationskälla till deras låt? Annars är den ganska skön med bland annat gitarrer (tror jag att det är, brukar inte vara alltför duktig på att skilja på de där olika stränginstrumenten). En okej låt men det känns inte unik, snarare som någon slags kopia.

Årets yngsta deltagare, Amy Diamond, Tackar så mycket i sin låt "Thank you". Någon bakom mig i rummet nämnde frågande Jill Johnson och jag kan nog hålla med i de första takterna som känns lite countryaktigt. Men därefter tar Amy Diamond över och det skriker verkligen Amy om den. Möjligtvis en lite mer mognare Amy... Man hör takten ganska bra i trummorna som varvas med Amys ord.

Sedan kom Eva Dahlgren, ursäkta... Suzzie Tapper. Suzzie har dock bättre röst än Eva Dahlgren. Låten "Visst finns mirakel" är ganska lugn och fin och har en skön takt.

Sedan kommer veteranen ut med sitt försök till flirt med Europas alla medborgare. För den är verkligen sliskigt dansbandig och med en text där han gång på gång upprepar frasen "I love Europe", som även är låtens titel. Framför mig ser jag ett återuppstått Vikingarna fast med Christer Sjögren som enda gamla medlemmen kvar och med ett tydligt Hawaiitema. Knappast segrarmaterial... Hoppas jag. Möjligtvis kvällens skratt.

Därmed välkomnar jag er till en ny dag med mera skvaller från Melodifestivalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback