Första publika genrepet

Så var Melodifestivalen igång "på riktigt", med årets första genrep. Frånsett flera av Luuks skämt som jag har svårt för och det faktum att Björn Gustafssons mellanakt och fånerier inte föll mig i smaken så var det helt okej. Jag föredrar mellanakter med sång eller bra dans, eller varför inte både och?

Michael Michailoff verkade gå hem ganska bra bland publiken, men det var långt ifrån det stöd som Amy Diamond och E-Type/Poodles fick. Skillnaden mellan de kändes som att det var en mera blandad publik som jublade över de rockiga killarna medan det var desto fler yngre som gick igång på Amy - särskilt den raden av fyra unga tjejer som satt framför mig och som blev helt galna när hon äntrade scenen! Christer Sjögren utlöste visserligen en del fnitter och leenden men inte fullt så mycket som jag trodde det skulle bli.

Ikväll gick Face-84 samt E-Type & Poodles vidare medan Velvet var en av de tu som gick till andra chansen. En stark känsla är att Amy definitivt inte lär hamna utanför topp-5 imorgon kväll när det gäller.

 



 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback