Byte av nationalitet?

Det knackade just på dörren till rummet. Kort därefter stack en tjej in sitt huvud. När hpn såg mig sa hon:
- ursäkta. Städning...? Cleaning?
Gärna för mig. Hoppade upp från det halvliggande läget i sängen och satte mig i fåtöljen med datorn iställtet medan Carola fortsatte sjunga om att låta hennes fötter få gå.
När badrummet var klart passade jag på att prata med henne och hon regerade på att jag pratade svenska. trodde tydligen att jag inte gjorde det. Undrar bara... vad fick henne att tro att jag inte talar svenska? Är det vanligt kansk att de har utländska turister här på Ibis? Kanske nåt att undersöka? Fast med tanke på att Melodifestivalen är betydligt större och mer intressant så får den undersökningen låg prioritet. 2010 först kanske...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback