Tack för att du finns, Sonja

Även Sonja tog sig vidare till Globen, på precis det vis som jag förutspått. Man ska aldrig räkna bort starka ballader, och hennes låt gör sig bra på scenen. Dock kom jag vid ett tillfälle att tänka på Celine Dion som stod framme i fören på Titanic och sjöng, i vinden.
Det första Sonja gjorde när hon lycklig gick upp på scenen var att krama om en lika lycklig Sanna. Det gav minnen från förra veckan då Andreas Johnson helt spontant, innan han lämnade presskonferensen, tackade mig och kompisen som råkade stå bredvid för sedan att utan förvarning dela ut en kram per arm.

Det här upplägget var trots allt inte så dumt ändå, även om det finns risker för orättvisa möten mellan låtarna. Däremot kan de dra ner lite på Kristians mellansnack ibland, och särskilt frågande är jag till varför han kontaktade Bingo royale-studion. De hade väl inget där att göra egentligen??

Nu är det 7 dagar kvar till finalen, återstår att se om tippningen där faller in lika bra som idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback