Sanna vågar sig ända till Globen?

Heat Elin Lanto - Jessica Andersson:

Elin Lantos "Money" är okej, men lite tjatig. Hon ska tydligen ha gjort ett säkert intryck på scenen tidigare i veckan så chansen att hon tar sig vidare finns kvar. Jessica lär väl ha sin gigantiska discokula bakom sig även denna gång och texten är tuff, dock kanske inte så stark låt även om jag lättare fångas av den än av Elins låt.

Heat Jimmy Jansson - Sanna Nielsen:

Jimmy pratar sig igenom verserna och upprepar "Amanda" i refrängen, hela tiden. Enligt en för mig bekant radioprogramledare så liknas han vid en duracell-kanin. Sanna har en väldigt bra låt som jag älskar. Det är bra fart i låten och refrängen är stark.

Mitt tips är att Sanna Nielsen med sin "Vågar du, vågar jag" tar hem första finalbiljetten till Globen och förpassar Jessica (som segrar över Elin Lanto) till det heatets andra placering. Dessutom har Sanna tuffa kläder och känns mer mogen är tidigare. I slutet av låten är det lite "Fame 2003"-känsla med korta men tydliga avbrott. Nästan så jag ser framför mig Jessica Andersson och Magnus Bäcklund som möter varandra medan bilderna klipps ihop snyggt av SVT.



Sanna i G?vle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback