Så var det över för denna gång. Nästan...

Åtminstone vad gäller melodifestivalen. Eurovision Song Contest är dock inte avgjord än och det är också stort.

Stort var det att vara på plats under helgens Melodifestival. I lördags var det en ganska lugn dag fram tills eftermiddagen då jag åkte till Globen shopping och träffade två vänner från vår lokala radiokanal, som presenterade mig för Annika i rednex. Så lätt var det att få en pratstund med Annika...

En kort stund därefter sprang jag på Sarahs körsångerska Britta och vi hejade innan en kort shoppingtur. Själv var hon på väg åt andra hållet - till sminket.

Klockan 18 var vi ett litet gäng som hade hunnit träffats lagom till insläppet. Väl inne i arenan fick jag tillfälle att ge Carola blommor, och även om det inte fanns möjlighet för henne personligen att ta emot de så vet jag att hennes sändebud tog väl hand om de den korta vägen från foajén till backstage. Dock hittade sändebudet betydligt bättre bakom scenen så det är tur att åtminstone en av oss hade lokalsinne, annars vet jag inte hur lång tid det tagit att hitta varandra... Som tack för de hade Carola skrivit en underbar hälsning på ett idolkort. Tack själv Carola! :)

När blommorna var överlämnade var kvälllens uppdrag över och det gick att ta minga lite med vänner i lugn och ro fram till direktsändningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback