Melodifestivalen 2000 i väntan på årets final

Trots att klockan var över 05 imorse när jag lade mig så stod väckarklockan på ringning ganska tidigt. Det var även ett fasligt ringande på telefonen, och det ganska mycket. Ett samtal handlade om jag ville jobba imorgon (läs: idag). Visst, det gör jag gärna. Ett annat var en kompis som ringde och undrade om jag kunde hjälpa till och höra om plats på ett vandrarhem i Stockholm under helgen. Hon ska också till Melodifestivalen. Men det är en fördel att lämna rätt telefonnummer så man inte kommer till någon helt annan... Ett litet tips till dig bara, du som känner dig träffad. Jag vet att du läser... ;-)

Tillbringade resten av dagen med att göra lite nytta och försöka fixa lite till slutet av veckan. Dessutom blev det en titt på Melodifestivalen årgång 2000. Det årets så kallade pausnummer, som bestod av ett genialt medley som för övrigt försatte merparten av de tävlande låtarna nånstans långt bak i minnet, tror jag ingen komma kunna överglänsa på ett väldigt bra tag. Årets berättelse om Judys väg till framgång står sig slätt i jämförelse.

Nu är det natti, men utan nattmaror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback