Hur går det då?

De flesta pratar om The Ark, Måns och Andreas Johnson. Enligt en kompis som tydligen var mer morgonpigga än jag och redan var fullt påklädd klockan 9, hon berättade att Måns fått mest respons från publiken på gårdagens genrep. The Ark tippas också ha en stor chans till segern. Andreas Johnsom har jag inte hört lika mycket om, men han lyckades skapa trafikstockning på Globen shipping igår enligt konferencieren där på scenen.

Så:
Det känns som att resultatet i topp-5 kommer se ut så här ungefär:
1. Måns
- har en publik som är van att telefonrösta. Frågan är om de tillåts av sina föräldrar att rösta. Annars har Måns en bra låt som nog kan sätta fart på en hel del.
2. The Ark
- Ola Salo kan som sagt få de flesta att smälta och utan misstag kan han vara riktigt farlig i kampen om segern.
3. Sarah Dawn Finer
- En mäktig ballad, troligtvis startfältets starkaste. Sarah gör den otroligt bra, och hon kan säkert få en hel del röster.
4. Andreas Johnson
- Hans låt är väldigt skön och medryckande, och börjar han i publiken precis som han gjorde i Gävle så tycker jag att framträdandet blir snyggast.
5 Sanna Nielsen
- Svårt att sia här, men jag tror att Sanna tar Sebastian och Sonja.

Får jag bestämma så står det dock mellan Andreas Johnson, Sarah Dawn Finer och Måns. Kan faktiskt inte se någon låt i år som är denabsoluta absolutlåten men dessa tre ligger i toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback