Så var det två bidrag kvar...

Gick ner och lyssnade lite på de två sista bidragen för att över huvud taget få höra de. Vi har nämligen inte ljud här uppe i pressrummet än.

Ainbusk har en upptempoballad med "Jag saknar dig ibland" där tjejerna först står på varsina håll på scenen för att sen mötas på mitten av scenen. Det vill säga de tre som inte sitter vid pianot. Den kräver någon omlyssning för att kunna fastna. Dock avslutas låten med en sänkning vilket kan vara fint i vissa låtar men kanske inte så passande i denna.

Eskobar sjunger "Hallelujah new world" med inlevelse och åt det rockiga hållet. Jag tycker att den känns lite tjatig men ska lyssna in mig mer på den imorgon.

Jag ska avsluta detta inlägg med att berätta lite av det Frida sa om Melodifestivalen. Hon har nämligen nämnt i en chat på lunarstorm att hon tycker att melodifestivalen behövs, inte minst för låtskrivarna. Jag bad henne förklara det lite mer utförligt och det hon menar är att melodifestivalen ger andra, nya låtskrivare chansen att komma fram och uppmärksammas. Hon tog upp Marie Lindberg som ett exempel.

De andra artisterna jag pratade med var BWO och Mickey Huskic. Tänkte ta Patrik men han skulle iväg och soundchecka så jag jagar honom imorgon istället. Nu däremot blir det et dyk ner i resväskan för att jaga kläder och hårborste. Det väntas nämligen kommunfest ikväll,så bilder från repen kommer senare.

image41


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback